min (foto & bild)blogg

Löv i motljus

Lägger ut en bild som jag gjorde när jag skulle skicka in en bild till Moderskeppets hösttävling. Bilden tog jag på en lunchpromenad i höstas.
Jag har lagt ut den på bloggen tidigare men nu är den lite redigerad.

Syftet med tävlingen var att använda trick från Moderskeppets gudie ”Photoshop för pocketkameran”. Jag använde ”Enkel vändframkallning” och ”Grön kanal till blå kanal” och sen la jag även på lite brus.
Resultatet blev att bilden fick en väldigt analog känsla, tycker jag iaf.

Kommentera

